Kur'an Allah'ın Kelamı'dır القرآن كلام الله

القرآن كلام الله
Kur'an Allah'ın Kelamı'dır 


القرآن كلام الله ومن كلام الله سبحانه القرآن العظيم، وهو كتاب الله المبين وحبله المتين وصراطه المستقيم وتنزيل رب العالمين نزل به الروح الأمين على قلب سيد المرسلين بلسان عربي مبين، منزل غير مخلوق، منه بدأ وإليه يعود


Kur'an-ı Azim Subhanehu'nun kelamindandir.O Allah'ın apaçık kitabı sapa sağlam kopmak bilmez ipi dosdoğru yoludur. Âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir. Ruhu'l -Emîn onu apaçık Arapça bir lisanla Rasûllerin Efendisi sws kalbine indirmiştir. O ,yaratılmamiş bir indirmedir. Ondan başlamış ve ona dönecektir.





وهو سور محكمات وآيات بينات وحروف وكلمات من قرأه فأعربه فله بكل حرف عشر حسنات، له أول وآخر وأجزاء وأبعاض، متلو بالألسنة محفوظ في الصدور، مسموع بالآذان مكتوب في المصاحف، فيه محكم ومتشابه، وناسخ ومنسوخ، وخاص وعام، وأمر ونهي


O, muhkem (sapasağlam )surelerdir, apaçık ,harfler ve kelimelerdir.

O'nu okuyan ve i'rab eden (açıklayan) için her harfi sebebiyle on hasene vardır. Dillerde okunandır. Göğüslerde korunandır, kulaklarla işitilendir ve mushaflarda yazılıdır. Muhkem, muteşabih, mensuh, has, âmm emr ve nehy onun içindedir.





{لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ} [فصلت: 42] وقوله تعالى: {قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا} [الإسراء: 88]
 

Batıl onun ne önünden ne de ardından yaklaşamaz. Hâkim ve Hamid olan (Allah) katından bir indirmedir. 
(Fussulet 42)


(İsra '88)




وهو هذا الكتاب العربي الذي قال فيه الذين كفروا: {لَنْ نُؤْمِنَ بِهَذَا الْقُرْآنِ} [سبأ: 31] وقال بعضهم: {إِنْ هَذَا إِلَّا قَوْلُ الْبَشَرِ} [المدثر: 25] فقال الله سبحانه: {سَأُصْلِيهِ سَقَرَ} [المدثر: 26] وقال بعضهم: هو شعر، فقال الله تعالى: {وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا يَنْبَغِي لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِينٌ} [يس: 69]
 

O, içinde kafirlerin kendisi hakkında şöyle söylediği dediği Arapça

kitaptır. Bu Kur'an'a asla inanmayacağız.( Sebe '31)


Bazılarıda şöyle dedi : Bu beşer sözünde başka bir şey değildir.

(Muddessir 25)  
Allah Subhanehu ise şöyle buyurdu: O'nu Sakar'a sokacağım (Muddessir 26)


Bazılarıda şöyle dedi: O bir şiirdir. Yüce Allah ise şöyle buyurmuştur : Biz ona şiir öğretmedik. Ona ihtiyacıda yok zaten. O ancak bir zikir ve apaçık bir Kur'an'dır. (Yasin 69)




فلما نفى الله عنه أنه شعر وأثبته قرآنا لم يبق شبهة لذي لب في أن القرآن هو هذا الكتاب العربي الذي هو كلمات وحروف وآيات، لأن ما ليس كذلك لا يقول أحد: إنه شعر، وقال عز وجل: {وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ} [البقرة: 23]
 

Yüce Allah onun şiir olduğunu nefyedip Kur'an olduğunu ispat edince hiçbir akıl sahibinin Kur'an'ın ; kelimeler harfler ve ayetler olan bu arapça kitap olduğu hususunda bir şüphesi kalmış olamaz. Çünkü böyle olmayan bir şey için kimse: O şüphesiz bir şiirdir demez.

Allah swt şöyle buyurdu: Şayet kulumuza indirdiğimiz şeyden bir şüphe icindeyseniz o halde onun benzerinden bir süre getirin Allah dışında tüm şahitlerinizi de çağırın ( bakara 23 )





ولا يجوز أن يتحداهم بالإتيان بمثل ما لا يدري ما هو ولا يعقل، وقال تعالى: {وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هَذَا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِي} [يونس: 15]
 

Anlaşılmayan ve akledilmeyen şeyin benzerini getirme hususunda onlara meydan okumak caiz olmaz.

Yüce Allah buyurduki: "Âyetlerimiz onlara açıklayıcı olarak okunduğunda bize kavuşmayı ummayanlar şöyle dedi: Bundan başka bir Kur'an getir veya onu değiştir. De ki Kendi isteğimle onu değiştirmem benim için olacak şey değil" (yunus 15




فأثبت أن القرآن هو الآيات التي تتلى عليهم. وقال تعالى: {بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ} [العنكبوت: 49] وقال تعالى: {إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ - فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ - لَا يَمَسُّهُ 
إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ} [الواقعة: 77 – 79]
 

(Bu ayetlerde Allah ) Kur'an'ın onlara okunan ayetler olduğunu ispat etti. Yine yüce Allah şöyle buyurdu: Bilakis o, ilim verilenlerin göğüslerindeki apaçık âyetlerdir. (Ankebut 49)

Yüce Allah onun üzerine yemin ettikten sonra şöyle buyurdu: Şüphesiz o, çok temizlenenlerden başkasının dokunamayacaği korunmuş bir kitaptaki kıymetli bir Kur'an'dır.

(Vâkı'a 77-79)




بعد أن أقسم على ذلك، وقال تعالى: {كهيعص} [مريم: 1] {حم - عسق} [الشورى: 1 - 2]

وافتتح تسعا وعشرين سورة بالحروف المقطعة 

Yüce Allah şöyle buyurdu: Kef ,Ha Yâ ', Ayn Sâd (meryem 1)

Ha , mim , Ayn , Sin , Kâf. (şura 1 -2)

Yirmi dokuz sure Huruf-u Mukatta "à ile başlamıştır.



وقال النبي صلى الله عليه وسلم: «من قرأ القرآن فأعربه فله بكل حرف منه عشر حسنات، ومن قرأه ولحن فيه فله بكل حرف حسنة» حديث صحيح1


Yine Nebi sws şöyle buyurdu: Kim Kur'an-ı okur ve onu i'rab ederse (onu açıklar ve navih kaidesine uygun telaffuz ederse) (Kur'an'dan ) her harfi için on sevap kazanır. Kim onu okur ve hata yaparsa (telaffuz hatasi) onun içinde her harfine bir sevap vardır. Sahih bir hadistir.



وقال عليه الصلاة والسلام: اقرأوا القرآن قبل أن يأتي قوم يقيمون حروفه إقامة السهم لا يجاوز تراقيهم يتعجلون أجره ولا يتأجلونه

Yine şöyle buyurdu : Harflerini kılıcı dikmek gibi dikecekleri bir gün gelmeden önce Kur'an-ı okuyun. O okudukları göğüslerinde ki kemiği aşıp da (kalbe ulaşmaz.) Ecirlerine acele ederler onu ertelemezler.



وقال أبو بكر وعمر رضي الله نهما إعراب القرآن أحب إلينا من حفظ بعض حروفه

وقال علي رضي الله عنه: من كفر بحرف منه فقد كفر به كله، واتفق المسلمون على عد سور القرآن وآياته

وكلماته وحروفه


Ebu Bekir ve Umer Radiyallahu'anhume şöyle demiştir: Kur'an'ı i'rab etmek bize onun bazı harflerini ezberlemekten daha sevimlidir.

Ve Ali Radiyallahu'anhu şöyle demiştir: Kur'an'dan bir harf inkar eden hepsini inkar etmiş olur. Tüm Müslümanlar Kur'an'ın surelerinin ayetlerinin ve harflerinin sayımı husundan ittifak etmişlerdir.



ولا خلاف بين المسلمين في أن من جحد من القرآن سورة أو آية أو كلمة أو حرفا متفقا عليه أنه كافر، وفي هذا حجة قاطعة على أنه حروف

Kur'an 'dan bir sureyi, bir ayeti, bir kelimeyi hatta bir harfi inkar eden kişinin ittifakla kafir olduğu hususunda Müslümanlar arasında hiçbir ihtilaf yoktur. Bunda Kur'an 'ın bir harf olduğu husunda kat'i/kesin bir delil mevcuttur.




أبو محمد موفق الدين عبد الله بن أحمد بن محمد بن قدامة 

 لمعة الاعتقاد \  ص: 18-21


 Muvaffakuddin 'Abdullah b.Ahmed b.Kudame
  Lum'atul- I'tikad